[O1] Zwłoka wyłącznia ogrzewania tylnej szyby

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    [O1] Zwłoka wyłącznia ogrzewania tylnej szyby

    poczekaj do wiosny lata to Ci swoja sprzedam

    a powaznie to zrobie Ci zdjecia jutro jak wyglada moja ;]

    a i przygotuj sie na wszechobecne szykany pomyslu ;
    z glosnikami z tylu hehe
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    [O1] Zwłoka wyłącznia ogrzewania tylnej szyby

    czy wg Was takowy programatorek

    byłby OK do zbudowania układu wyłączającego po pewnym czasie ogrzewanie tylnej szyby? Szukam od dluższego czasu jakiegoś sposobu na "zautomatyzowanie" tej czynnoości, ale podaż regulatorów czasowych na 12V jest niewielka. No chyba, że macie inne pomysły jak to zrobić.
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Witam. Kolego ja mam Octavke Tur z 2008 r. seryjnie jest tam zamontowany programatro wyłanczania ogrzewania tylnej szyby po 20 minutach od czasy wciśnięcia przycisku grzania...wystraczy na początku wcisnąć przycisk grzania szyby ..po 20 min wyłączy się automatycznie...a jeśli jeszcze raz wcisne ten przycisk w miedzyczasie ogrzewanie będzie grzało cały czas aż je wyłączę... może zamiast cokolwiek montować warto poszukać tego oryginalnego programatorka ...bo skoro jest to musi być osiągalny w zakupie pozdrawiam
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • salvado
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 314

        #4
        PAOLO ESCO,
        faktycznie, może to i lepsze rozwiązanie. Pytanie tylko o koszty :?:
        Rozumiem, ze w Twoim aucie też masz wyłącznik włącz/wyłącz, a nie dzwonkowy?
        Staram się pisać poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          PAOLO ESCO, tą funkcję o której piszesz ( wyłączanie grzania szyby po ustalonym czasie ) realizuje układ centralnej elektryki, którego we wcześniejszych wersjach nie było ( albo był w bardzo ograniczonej formie ). Ten czas grzania można zresztą ustawić VAG-iem w granicach 1...255 minut, a standardowo jest chyba 20.

          Podejrzewam, że nie ma wogóle możliwości podmianki/dołożenia tego modułu do starszego modelu OI.

          salvado, robiłem kiedyś taki prosty timer długich czasów; jak znajdę rozpiskę to dam znać, bo o ile pamiętam to poza układem scalonym było dosłownie kilka elementów ( koszt pewnie w granicach 10 pln )...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            koval2002 DZIEKI za info. .... Kolega SALVADO, zadał pytanie a ja mu zasygerowałem jedno z rozwiązań...(a w sumie dzięki bo nie wiedziałem ze mogę VAG-iem ustawić czas grzania tylnej szyby :szeroki_usmiech ) ...pewnie masz rację starsze modele mogą nie mieć możliwości podłączenia czasóki ogrzewania tylnej szyby...ale zawsze warto sprawdzić POZDRAWIAM

            [ Dodano: Sro 04 Lut, 09 19:43 ]
            ...aha i do SALVADO ...tak ja mam fabryczny :szeroki_usmiech włącznik/ wyłącznik ogrzewania...nie dzwiękowy...włanczam po prostu grzanie szyby ...i moga zapomnieć o wyłączeniu jej...pewnie w Octavi II też jest takie rozwiązanie skoro jest u mnie w Octavi Tur z 2008r.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              salvado, znalazłem. To był układ MC14541. Zakładając, że szyba miałaby się włączać na ok. 15-20 min. to najlepiej było by zastosować szeregowo 2 takie układy ( koszt ok. 2 pln/szt ) i jakiś mały przekaźnik. Czy dobrze rozumiem z twojego opisu, że masz włącznik ogrzewania typu bistabilnego ( raz wciskasz i zostaje wciśnięty, drugi raz wciskasz i wychodzi ) czy raczej nie załapałem i masz monostabilny ( czyli taki który daje tylko impuls i po puszczeniu wraca do pozycji wyjściowej )?
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • salvado
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 314

                #8
                kowal 2002, dzięki - poszperam w necie i może znajdę gdzies wysyłkowo. A jak nie, to niedzielny wolumen pewnie pomoże.
                Co do rodzaju wyłącznika: on/off, czyli bi...
                I tu rodzi się wątpliwośc, bo pewnie Twój układ wymaga włącznika impulsowego, a z tego, co pamiętam, to do O1 takowy jest wykorzystywany tylko do otwierania klapki wlewu paliwa. Ale w razie czego, posłużyć się można również i tym ;-)

                kowal 2002, a mógłbyś kolego zapodać jakąś rospiskę co i jak podłaczyć? Może udałoby mi się na jakąś uniwersalna płytkę to wrzucić, a jak nie, to chociaz na pająka :szeroki_usmiech
                No i dzięki za odzew

                PS. No i jeszcze pytanie o obciążalność. Jaką moc może mieć podgrzewacz szyby?
                Staram się pisać poprawnie po polsku.

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  No więc układzik z grubsza wyglądał by tak:




                  Trzeba by sprawdzić, jak wygląda ten oryginalny włącznik ogrzewania i czy jest możliwość jego odcięcia ( w sensie elektrycznym ) i wykorzystania tak, żeby np. załączał zasilanie tego dodatkowego układu. Wtedy ( po malusiej modyfikacji układu ) mały przekaźnik sterowany przez ten układ włączałby ( ale tylko na ustalony czas ) to co oryginalnie zwierał przełącznik i wszystko było by cacy, bez konieczności dużych przeróbek, dokładania dodatkowych przełączników i marwienia się o wielkość obciążenia...

                  salvado jeśli masz możliwość to sprawdź jak jest z dostępem do tego przełącznika...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • Marian 2
                    L&K
                    • 2007
                    • 1085
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Tu jest gotowe rozwiązanie do samodzelnej budowy i montażu:

                    Komentarz

                    • salvado
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 314

                      #11
                      Marian 2, tak, znam Twoje rozwiązanie (zresztą jak wiele innych autoulepszeń na elektrodzie), ale cały czas plącze mi się po głowie zastosowanie jakiegoś gotowca. Stąd moje pytanie w pierwszym poście.
                      Na "4541" znalazłem jeszcze coś takiego:

                      w sumie podobna i wystarczająca funkcjonalność jak w Twoim rozwiązaniu.
                      Znalazłem jeszcze w necie jakieś rozwiązanie na "555", ale też jest przy tym trochę dłubania.
                      Jednak, jak napisałem na początku, skłaniam się ku jakiemuś gotowemu rozwiązaniu, nawet, jesli maiałoby kosztować kilkadziesiąt zł.
                      kowal 2002, Twój patent wygląda wg mnie na dużo prostszy. A jakie dałeś wartości RC?
                      Pozwalam sobie ponowić pytanie: czy ktoś orientuje się jaki prąd płynie przez tylną szybę?
                      Staram się pisać poprawnie po polsku.

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        Wartości teoretyczne ( nie mam pod ręką układu żeby sprawdzić ) to C - 1nF, R - 8,2 kOhm, Rs - 16 kOhm. Podejrzewam, że faktycznie można by układ zminimalizować do jednego scalaka, ale wtedy ( zakładam czas grzania ok. 1000 sek ) częstotliwość oscylatora musiała by być w okolicach 65Hz co nie za bardzo mi pasuje ze względu na możliwą niestabilność temperaturową. Przy tak znikomych kosztach i poborze prądu wolę zastosować 2 układy i 1000x wyższą częstotliwość oscylacji ok. 65 kHz ( oczywiście mogę nie mieć racji :wink: )

                        Praktycznie wszystkie 3 rozwiązania są identyczne ( moje wydaje się właściwie najbardziej skomplikowane, bo są 2 układy ). Trzeba by sprawdzić jak zachowuje sie taki układ z 1 scalakiem ( wolnym oscylatorem ) w warunkach zmiennych temperatur; w sumie jeśli różnica w odliczanym czasie nie będzie duża ( powiedzmy do 10% ) to można iść w tym kierunku. Po zdjęciach przełącznika grzania szyby zamieszczonych przez kolegę Marian 2 widzę, że chyba oryginalnie ten przełącznik steruje bezpośrednio ( bez dodatkowego przekaźnika ) zasilaniem ogrzewania szyby tak więc niezbędne będzie dołożenie do układu tranzystora i przekaźnika.
                        W zasadzie układzik z elportal-u ( który pewnie ktoś przetestował ) pasuje idealnie, trzeba tylko wywalić niepotrzebne w aucie elementy ( TR1, D1, C1, C2, D2, T2, R6 ) i po krzyku. Całość będzie miała jakieś 3cmx3cmx2cm, z czego 90% objętości zajmie przekaźnik ( osobiście zmontował bym to bez płytki, bezpośrednio na przekaźniku a całość zalał żywicą )...

                        Co do poboru prądu to coś mi się kojarzy, że ogrzewanie szyby ma ok. 120 - 140W więc prąd bedzie w okolicach 10A...
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • salvado
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 314

                          #13
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          chyba oryginalnie ten przełącznik steruje bezpośrednio ( bez dodatkowego przekaźnika ) zasilaniem ogrzewania szyby
                          patrząc na wielkość styków, też tak sądzę.
                          Jutro w ciagu dnia spróbuję się dobrać do niego, to coś więcej będzie wiadomo. Ale z tego, co pamiętam, to faktycznie może być tak, że w tym układzie nie ma żadnego przekaźnika, bo przekroje przewodów są "odpowiednie".
                          Staram się pisać poprawnie po polsku.

                          Komentarz

                          • Jacek Wo.
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 221

                            #14
                            Odgrzewam temat

                            Jak to w końcu jest z tym ogrzewaniem tylnej szyby w O1?

                            Mam O1 Tour 2010 z pakietem Selection (elektryka szyb przód/tył, Climatronic, podgrzewane lusterka, centralny zamek z kluczyka (scyzoryka), bez podgrzewanych foteli i spryskiwaczy, bez spryskiwaczy reflektorów i świateł przeciwmgielnych.

                            Przycisk ogrzewania tylnej szyby jest typu ON/OFF, czyli nie jest "dzwonkowy".
                            Jak wcisnę, to pozostaje wciśnięty - zaświeca sie kontrolka i szyba jest ogrzewana (lusterka też).

                            Nie starczyło mi pewnie cierpliwości, żeby czekać 20 minut ( o czym dziś doczytałem) - czy to zadziała, czy Skoda coś zubożyła?

                            Sprawdziłem - nawet po 30 minutach cały czas się świeci kontrolka grzania, więc chyba jakaś uwsteczniona wersja mi się trafiła ...

                            BTW - otwieranie klapki wlewu paliwa - ręczne, nie podłączone do CZ, nie ma przycisku na panelu środkowym - to był standard wczesniej czy też opcja?

                            Komentarz

                            • zbig10101
                              Drive
                              • 2009
                              • 45

                              #15
                              A ja pozwole sobie na odgrzanie wcześniej podanej modernizacji: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=modyfikacja

                              Komentarz

                              • Space99
                                Rider
                                • 2008
                                • 275
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Tamta modernizacja wydaje się ciekawsza. Właśnie kupiłem przekaźnik fordowski... będzie MOD
                                pozdrawiam Marcin

                                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                Komentarz

                                • Jacek Wo.
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 221

                                  #17
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Witam. Kolego ja mam Octavke Tur z 2008 r. seryjnie jest tam zamontowany programatro wyłanczania ogrzewania tylnej szyby po 20 minutach od czasy wciśnięcia przycisku grzania...wystraczy na początku wcisnąć przycisk grzania szyby ..po 20 min wyłączy się automatycznie...a jeśli jeszcze raz wcisne ten przycisk w miedzyczasie ogrzewanie będzie grzało cały czas aż je wyłączę... może zamiast cokolwiek montować warto poszukać tego oryginalnego programatorka ...bo skoro jest to musi być osiągalny w zakupie pozdrawiam
                                  Czy ktoś byłby to w stanie potwierdzić i podać numer części?

                                  BTW - wiem, czytałem, można sobie przerobić, ale ja nie umiem, nie chcę, wole wymienić na oryginalne rozwiazanie ...

                                  Komentarz

                                  Pracuję...